top of page

רפואת שיניים דחופה - מתי מומלץ לפנות לרופא?

עודכן: 22 בנוב׳ 2023

במקרים מסוימים, יהיה צורך לפנות לרופא ולקבל עזרה של רפואת שיניים דחופה, לרוב כאשר מדובר על מקרים של כאב קיצוני אשר מביא לתחושת אי נוחות שאפילו עשויה לפגוע באיכות החיים של אלו אשר סובלים ממנה. אולם, תאונות ומצבים מסוימים אשר פוגעים בבריאות השיניים מתרחשים כל הזמן, כך שלא תמיד ברור מתי כדאי לגשת לקבל טיפול במסגרת רפואת שיניים דחופה. אז מתי צריך לפנות לרופא בדחיפות, מדוע מומלץ לקבל טיפול דווקא אצל מרפאת שיניים פרטית וכיצד תוכלו לבחור נכון רופא שיניים מומלץ? על כך ועוד החלטנו להסביר לכם במהלך כתבה זו.


באילו מקרים יהיה צורך לפנות אל רפואת שיניים דחופה?


בעת בה אנו מדברים על רפואת שיניים דחופה, חשוב מאוד להבין קודם לכן באילו מקרים יהיה צורך בפניה דחופה אל רופא שיניים מומלץ:


• תאונה של פעילות ספורטיבית אשר הובילה לפגיעה באזור הפה

• תאונת דרכים שהובילה לפגיעה משמעותית באזור הלסת

• לעיסה של מזון קשיח אשר הובילה לפגיעה בשיניים


תרחישים שכאלו נחשבים ללא פחות ממצבי חירום דנטליים, כאלו אשר דורשים התערבות מיידית ודחופה של רפואת שיניים דחופה. למעשה, כאשר אתם נתונים למצבים כאלו ואינכם מטפלים בהם במהרה על ידי שכירת שירותיו של רופא שיניים מומלץ, ייתכן כי תגרמו לעצמכם לנזק בלתי הפיך, כזה אשר משפיע תפקוד השיניים שלכם ועלול לפגוע בעתיד באיכות החיים שלכם באופן משמעותי למדי.



מרפאת שיניים בירושלים
מרפאת שיניים בירושלים


למה דווקא מרפאת שיניים פרטית?


לאחר שהבנו באילו מקרים יהיה צורך להזעיק עזרה ראשונה רפואת שיניים, בוודאי אתם שואלים את עצמכם - למה מומלץ לערוך טיפולי רפואת שיניים דחופה דווקא במתכונת של מרפאת שיניים פרטית? ובכן, קיימות מספר סיבות שהופכות את הטיפולים במסגרת רפואת שיניים לכדאיים:


תורים גמישים יותר - בעוד כי תצטרכו לקבוע תורים של רפואת שיניים דחופה בהקדם האפשרי, קיימים מקרים מסוימים בהם תצטרכו לחזור אל הרופא שטיפל בכם למען המשכיות טיפול והערכת מצב. עבור מקרים שכאלו, אתם נתונים ללוח הזמנים של המרפאה הציבורית בה ערכתם את הטיפול, כך שתצטרכו להתגמש לפי התורים הזמינים שלהם ובמקרים מסוימים אולי אפילו לפספס שעות עבודה ולפנות אל הלו"ז. מנגד, כאשר אתם עורכים את הטיפול שלכם אצל מרפאת שיניים פרטית, תוכלו ליהנות מתורים זמינים וגמישים יותר.


ציוד איכותי - מרפאת שיניים פרטית ברוב המקרים תעבוד עם ציוד איכותי, חדשני ומתקדם, כך שתוכלו להיות בטוחים כי טיפולי השיניים שתערכו בה וכן גם השיקומים לאחר סיומם יבוצעו בצורה חסרת פשרות אשר תוכל להבטיח לכם את התוצאה הטובה ביותר.




רופא שיניים ד״ר שרטר
רופא שיניים ד״ר שרטר

bottom of page